28 Temmuz 2012 Cumartesi

Otantik Kolleksiyonum



Abartılı bir başlık oldu, kolleksiyon olacak kadar değil ama, ben de kendi çapımda dolaşırken, Anadolu'dan bir şeyler toplamaya çalışıyorum. Örneğin yukarıdaki işlemeyi Manyas Kaplıcalarına gittiğimiz zaman pazardan almıştım. Antika bir çevre, kim bilir kaç yıllık, ama tel kırmaları hala pırıl pırıl duruyor.

Aşağıdakilere gelince, sevgili Banucabirşeyler Banu Hanımın yaptıklarına benzer bu işlemeler, Kazdağlarının eteğinde bulunan Ahmetçe Köyünden. İki tane alınca alttaki keseyi de hediye etmişti yapan hanım. Neden bir fotoğrafını çekmedim, neden ismini almadım diye hayıflanıyorum. Bunlara "Yağlık" diyorlar, kapıların üzerine atılırmış. Alttaki resimde işlemenin bir tarafı düz, bir tarafı ters, ama birbirinden hiç bir farkı yok.

 "Ben fotoğraftan örnek çıkarırım" diyen varsa, daha yakından fotoğraflayıp, burada paylaşırım, sadece yorum bırakın.




 


Alttaki çalışmayı annem küçük bir kızken yapmış, ipek gibi bir yemeni, ama esas güzel olan oyaları... Şeker kağıtlarıyla yapmıştım diyor... Bildiğiniz jelatin kağıdı, bir kaç kat daireler kesmiş, ortalarına da çikolata yaldızından boncuklar yapmış... Kullanmaya kıyamadım hiç, yıkanmaz çünkü, onun için saklıyorum...

                          









8 yorum:

  1. çok güzeller bende çok severim ve toplarım..

    YanıtlaSil
  2. Hepsi çok orjinal ve hatıra yüklü...

    YanıtlaSil
  3. O üzüm salkımı gibi olandan işledim ben :)
    Alttakinin de benzerini işlemiştim :)
    O yemeniyi oyaları ortada birleşecek şekilde (zarf gibi) katla ve çerçeve yaptır bence, göz önünde dursun olmaz mı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok güzel bir fikir verdiniz, hemen uygulayacağım :)

      Sil
  4. Siz annenize çekmişsiniz; Hem güzel eserler üretmek konusunda, hem de eser üretirken malzemede sınır tanımamak konusunda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten hiç böyle düşünmemiştim. Evet galiba haklısınız.Annem 80 yaşında ve resim yapıyor hala.

      Sil
  5. merhabalarrr
    yemin ediyorum ,miniicik cicekleri ipek kumaslardan yapilmis sandim
    annenizin ellerine,yuregine saglik
    hepsi cok ama cok degerli vede guzel
    ama ben bunlarin sandikta durmasina uzuluyorum
    mesela bu yemeni derinlik verilip,tablonun icine konulabilinir
    tabiki el altinda yazik olur
    ama icine sine sine kullanmalisin
    uzun oldu galba
    kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banu hanım da sizin gibi bir öneride bulunmuştu. Yazdan sonra, eve dönünce yapıcam.

      Sil