15 Eylül 2012 Cumartesi

Kitap Arasında Kuruttuğumuz Çiçekler İçin Projeler

Unutuldum unutuldum kurutulmuş güller gibi
Yosun tutmuş duvarlara yazılmış günler gibi
Gece bitmez gündüz bitmez bu yalnızlık hiç bitmez
Ne kavgam bitti ne sevdam ömür geçer gönül geçmez
Her ayrılık bir vurgun değmeyin yaşlarıma
Benden selam söyleyin bütün aşklarıma
Çiçeklerim dökülür her mevsim sonra yeniden açar
Ümidimin boynu bükülür sonra deniz bir daha taşar
Bin defa taşar…

                                            Sezen Aksu


      Öğrenci olduğumuz yıllarda, ki o yıllarda çiçekli bahçelerimiz ve yollarımız vardı. Kitapların ve defterlerin arasında böyle çiçekler kuruturduk.
       Şimdi sonbahar, hala şehrin sokaklarında çınar ve meşe ağaçlarının kuruyan yaprakları, sarı, turuncu ve kahve rengi dökülüyor. Bunları toplayabilir, ayrıca hediye gelen güzel çiçekleri de kurutabiliriz.



Abajurdakiler, meşe ve sarmaşık yaprakları, ne kadar sade ve güzel olmuş.



     Bir de hayatımızdaki sevgililerimizden, o çok sevdiğimiz sevgili insanlarımızdan gelen çiçekler var. Hele eşimizden geliyorsa en kıymetlisi, malum erkekler evlendikten sonra inanılmaz unutkan oluveriyorlar ya!
      Ben onları vazoda artık kuruma aşamasına gelmek üzere olunca, sıkıca bağlayıp, düzgün bir demet haline getiriyorum. Sonra baş aşağı karanlık bir dolabın içine asıyorum. (Başaşağı asmamın sebebi, düz durunca boyunlarını büküyorlar.) Orada bir zaman unutuyorum. Sonuç başarılı oluyor.
      Ama zamanla toz oluyor, dökülüyor ve atılıp gidiyor. Böyle fanuslarda, cam fanuslu pasta tabaklarının içinde ve kavanozlarda da sergiliyebiliriz. (Bu sonuncu fikri sevdim, kavanozları değerlendirme projelerinden biri olabilir, ilk fırsatta uygulayacağım.)


Mevsim biterken bahçelerdeki ortancalar rengini kaybedip, yeşile dönerek dalında kuruyor ya! Çaktırmadan bahçe duvarına yaklaşıp,onları da toplamanızı tavsiye ederim.

Bu posttaki resimler, deniz kabukları postunda da yararlandığım "Victorian Crafts" adlı  kitaptan alıntıdır.


3 yorum:

  1. Çiçek kurutmayı çok denedim. Baş aşağı asıyorum ben de ama sonunda toz olup uçmalarını engelleyemedim. Saç spreyi ve böcek spreyi sıkmam tavsiye edildi, ikisini de uyguladım ama gene de kurtaramadım :(

    YanıtlaSil
  2. Ben güllerde ve cipsofilyalarda (beyaz tomurcuklar) iyi sonuç aldım. Bir de yılbaşı çiçeği kuruturum her sene (kokina).
    Bir yöntem daha söylemişlerdi, ben denemedim ama parafine batırılıyormuş.

    YanıtlaSil
  3. Benim evimin her yeri kuru güllerle dolu renkleri parlak sararmadı. Baş aşağı astım kurur gibi olduklarının da şefaf sprey vernik sıktım çok parlak ve çok güzel görünüyor. Zamanı ayarlamak lazım ama tam kurduğun da sıkarsan kırmızı güllere siyah bir görüntü veriyor, eğer kurumadan sıkarsan da çürümüş gibi duruyor.

    YanıtlaSil