16 Ekim 2012 Salı

Hafta sonu FİLİBE / PLOVDİV


Profilimde ben gezenti bir kadınım diyorum ya. İnanın bu abartı değil. Bu hafta sonu, Sofya-Plovdiv turuna katıldım. Cuma akşamı çıkıp, pazar akşamı geri döndük. Aslında arada gümrük geçişleri olmasa, Sofya, İstanbul'dan Ankara'ya gitmek kadar yakın. Hele Filibe (Plovdiv) neredeyse sınıra 2,5 saat mesafede. Sofya başkent ve gerçekten güzel, düzenli bir şehir. Ama Filibe çok başka, Safranbolu’yu gördünüz mü hiç? Ya Bursa’yı, Kula’yı, Beypazarı’nı? Birgi’deki Çakır-ağa Konağı’nı gezdiniz mi ? Bunların tümüne yahut bir kısmına evet diyebiliyorsanız, Filibe’ye aşinasız demektir. Zamanın Osmanlı izlerini hala silemediği Filibe sokaklarını gezerken bir an nerede olduğunuzu unutup, Anadolu’nun tarih kokan bu sokaklarından birinde gezdiğinizi düşünebilirsiniz.
 
Hacı Arif Bey’in memleketi olarak bilinen Filibe ilgi çekici, cıvıl cıvıl ve mutlaka görülmesi gereken kentlerden biri. Üstelik Filibe’de gezmekten büyük keyif alacağınız bir Osmanlı mahallesi var. Bu mahallede birçok kafe, restoran, mağaza bulunuyor. Mahalle oldukça geniş bir alana yayılmış durumda.


Kentin tarihine baktığımızda, İstanbul’un fethinden 90 yıl önce Lala Şahin Paşa tarafından Osmanlı topraklarına dahil edildiğini öğreniyoruz. Ancak geçen zaman içinde doğal olarak Osmanlı izleri azalmış. Filibe diyorum ama aslında kentin adı artık Plovdiv diye biliniyor. Plovdiv ya da Filibe demek fark etmiyor. Sonuç olarak Filibe olarak bildiğimiz kent, Sofya’nın 120 kilometre güneydoğusunda ve Bulgaristan’ın ikinci büyük kenti. Ülkenin güneyinde yedi tepe üzerine kurulu şehir, Meriç Nehri’nin iki tarafında bulunuyor.


Yine kısıtlı bir sürede hızla gezilip, yeterince keyfini çıkartamadığımız bu şehirle ilgili benim gözümden görüntüler. 










5 yorum:

  1. Merhaba,
    Sofya' yı görmüştüm ama Filibe' ye hiç gitmedim. Sayenizde orayı da görmüş kadar oldum.
    Dediğiniz gibi tamamen Osmanlı mimarisi, iyi ki 80' lerde oradaki Türklere ve her türlü Türk eserine yaptıkları mezalimden kurtulmuşlar.
    Paylaşım için teşekkürler.
    Meslektaşınızdan sevgilerle

    YanıtlaSil
  2. Aslında burada da kasıtlı davranışlar olmuş, ama şu anda Unesco bir çoğunu koruma altına almış ve çok sayıda turist çektiği için, binalar hızla yenileniyor. Pek çoğu da dans stüdyosu, kültür evi, resim galerisi vb.

    YanıtlaSil
  3. Filibe'yi görmedim ama yazmasaydınız Safronbulu zannedebilirdim.Paylaşım için teşekkürler.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. 6 Yıl önce gezdiğim sokaklar herşey yerli yerinde duruyor beni geçmiş yıllarıma götürdünüz teşekkürler :)

    YanıtlaSil